سیاست خودروساز چینی برای تسلط بر بازار

سیاست خودروساز چینی برای تسلط بر بازار

بی‌وای‌دی در برزیل بر روی تجارت کشاورزی تمرکز می‌کند تا فروش وانت هیبریدی را افزایش دهد.

به گزارش تیکا، بازار بالقوه برای وانت در این بخش بزرگ است، به طوری که مشتریان غیرکشاورزی اغلب هنگام انتخاب یک وانت به این بخش نگاه می‌کنند.

شرکت بی‌وای‌دی ششمین مدل خود را در سال جاری در برزیل عرضه کرده است و پیکاپ هیبریدی آن می‌تواند در آخرین تلاش این خودروساز چینی برای تسلط بر جهان، با شرکت‌هایی مانند تویوتا موتور و فورد موتور مقابله کند.

بی‌وای‌دی برزیل را به عنوان بخش مهمی برای توسعه خارج از کشور خود می‌بیند زیرا به نظر می‌رسد به صعود در نمودارهای فروش جهانی ادامه دهد. بی‌وای‌دی شارک بازار پیکاپ‌های برزیل را متحول می‌کند.

این شرکت در اوایل ماه جاری پیکاپ هیبریدی شارک ۴۳۶ اسب بخاری خود را برای پیش خرید با قیمت  ۶۶,۷۰۰ دلار در دسترس قرار داد و وارد بخش رقابتی پیکاپ‌های متوسط ‌برزیل شد، جایی که مشتریان به طور سنتی کامیون‌های دیزلی یا بنزینی را ترجیح می‌دادند.

رویداد ارائه شارک در گویانیا، پایتخت کشاورزی برزیل، آخرین حمله تجاری بی‌وای‌دی بود که هدف آن رسیدن به صدر رده‌بندی فروش خودرو در بزرگترین بازار خارج از چین بود.

گسترش در برزیل بخش مهمی از راهبرد بی‌وای‌دی برای ایجاد موقعیت‌های مسلط در بازارهای نوظهور است، زیرا این خودروساز با تعرفه واردات در ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا مواجه است. هدف این است که حدود ۷۰ درصد از فروش شارک را از مشتریان مشاغل کشاورزی به دست آورد. بازار بالقوه وانت در بخش کشاورزی بسیار بزرگ است. پیش‌بینی می‌شود که فروش سالانه شارک بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دستگاه باشد که آن را در بین پنج پیکاپ سایز متوسط ‌برزیل قرار می‌دهد.

بی‌وای‌دی در ۹ ماهه اول سال جاری ۵۱ میلیون و ۲۰۳ دستگاه خودرو در برزیل فروخت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داشته است. این خودروساز در بازار شلوغ خودرو چین به ۱۰ خودروساز برتر جهان تبدیل شده است.

این شرکت انتظار دارد که شارک پس از افزایش ۷۰۰ درصدی فروش در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۴، شتاب بیشتری را تقویت کند. در حال حاضر در رتبه دهم فروش خودروهای برزیل قرار دارد، اما انتظار دارد تا سال ۲۰۲۷ در بین پنج خودروی برتر قرار گیرد.

در اواخر سال ۲۰۲۳، برای مدت کوتاهی از تسلا پیشی گرفت و به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در سراسر جهان تبدیل شد.

برخی از مشتریان کشاورزی، مشتریان اولیه هستند و مشتاق فناوری‌های جدید و به دنبال برداشتن اولین قدم هستند، حتی در بازاری که معمولاً موتورهای دیزلی را ترجیح می‌دهند. برزیل همچنین یکی از بخش‌های مهم برنامه‌های بلندپروازانه بی‌وای‌دی برای گسترش تولید در سطح جهانی است. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت از برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین برای ساخت کارخانه‌ای رونمایی کرده است.

پایان خبر تیکا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیاست خودروساز چینی برای تسلط بر بازار" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیاست خودروساز چینی برای تسلط بر بازار"، کلیک کنید.