وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم

در دفاع از برنامه‌های خود؛

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در دفاع از برنامه‌های خود گفت: بنده مفتخرم ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه‌ها و جنگ و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری تیکا، سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در دفاع از برنامه‌های خود عصر امروز (سه‌شنبه) اظهارکرد: بنده مفتخرم ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه‌ها و جنگ و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم.

وی افزود: با آگاهی و وقوف بر اهمیت، جایگاه، تشخص و منزلت این سازمان و با انگیزه حفظ تاریخ و تمدن کهن و پرافتخار ایران عزیز برای صیانت، حفاظت و پاسداشت از مفاخر و نیاکان، پیشنهاد این مسئولیت را پذیرفتم.

صالحی امیری ادامه داد: حقیر سیاست، برنامه و خط مشی خودم را تحقق موضوع سیاست کلی نظام و برنامه توسعه هفتم قرار دادم و می‌دانم برای اجرایی شدن آن نیازمند حمایت، راهنمایی، نظارت و پشتیبانی شما نمایندگان ارزشمند مجلس شورای اسلامی هستم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ایران بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی دارد که نیازمند یک برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و حمایت جدی است. در حال حاضر ما توانستیم در چهار دهه گذشته ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی را در فهرست آثار ملی و ۲۸ اثر را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم. ۵ اثر از کشورمان در فهرست میراث جهان اسلام ثبت شده است.

وی گفت: ایران در جزو ۱۰ کشور اول نخست دنیا در صنایع ناملموس است و در صنایع ملموس ایران جایگاه پنجم را دارد. در حال حاضر ۸۳۶ موزه و ۲۰ هزار محوطه طبیعی فعال هستند. ما با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های خودمان را تنظیم کردیم.

صالحی امیری با تأکید بر اینکه اگر سال‌ها مدیریت فرهنگی و تربیت بیش از ۲ هزار دانشجوی فرهنگ و تمدن ایرانی برای تصدی این پست کافی نیست، چه سابقه‌ای برای این وزارتخانه کافی است؟! تصریح کرد: ما بیش از ۵ هزار کیلومتر ظرفیت در دریا داریم و از آن غافل شده‌ایم. من از ملت ایران و نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌کنم که اتهامات ۱۰ سال قبل مجدداً اینجا مطرح شد.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حرف‌هایی که دربارهٔ دورهٔ تصدیِ من در اداره‌کل اطلاعات خوزستان مطرح شد دروغ ضدانقلاب بود و در دادگاه هم مشخص شد.

 

در حال بروزرسانی…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم"، کلیک کنید.