رالی «جاده ابریشم» به ایران نزدیک شد

رالی «جاده ابریشم» به ایران نزدیک شد

مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، ترکیه و آلمان پنجشنبه وارد ایران می‌شود.

به گزارش تیکا، محمدعلی عرفانی گفت: شرکت‌کنندگان در رالی تور بین‌المللی جاده ابریشم از کشورهای خود به ترکیه آمدند و روز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ پس از گردهمایی مقابل مسجد سلطان احمد در شهر استانبول، به طور رسمی پیمایش در مسیر جاده ابریشم را آغاز کرده و به سمت ایران حرکت کردند.

مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به برگزاری موفق رالی جاده ابریشم با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال گذشته، اظهار کرد: این گروه ۲۳ نفره با ۱۰ دستگاه خودرو کلاسیک در این رویداد بین‌المللی حضور دارند و روز پنجشنبه ۱۸ مرداد از طریق گذرگاه مرزی بازرگان در شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی وارد کشورمان می‌شوند.

او اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد با پشتبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، حدود ۵ روز پیمایش در ایران، ضمن آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن کشورمان از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری این مناطق بازدید خواهند کرد.

عرفانی با بیان اینکه این رالی تور ۲۳ مردادماه از طریق مرز باجگیران در استان خراسان رضوی، ایران را ترک می‌کند، گفت: شرکت‌کنندگان در رالی جاده ابریشم پس از ترک خاک کشورمان از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان به خط پایان در شهر اورخون مغولستان خواهد رسید.

مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر اساس وظایف و مأموریت‌های ملی و بین‌المللی خود و با هدف تقویت همکاری با کلوپ‌ها و انجمن‌های اتومبیلرانی دیگر کشورها، معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و تشویق و ترغیب گردشگران جهان برای سفر به ایران، برای دومین سال پیاپی تسهیل سفر، تسریع در تردد و پشتیبانی از این گردشگران را بر عهده خواهد داشت.

پایان خبر تیکا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رالی «جاده ابریشم» به ایران نزدیک شد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رالی «جاده ابریشم» به ایران نزدیک شد"، کلیک کنید.