این کار باعث تشدید بیماری آسم می شود

این کار باعث تشدید بیماری آسم می شود

آفتاب نیوز :

مدیرگروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: درمان نامناسب بیماری یا عدم کنترل مناسب می تواند موجب مراجعه مکرر به مراکز درمانی شده و تحمیل هزینه های زیاد و تهدید جان بیماران را در پی داشته باشد.

دکتر «محمدجواد فلاحی» عوامل محیطی و ژنتیکی را اصلی ترین علت های بروز بیماری آسم برشمرد که با تاثیر روی سیستم ایمنی موجب تغییر پاسخ های سیستم ایمنی می شود و در ادامه می تواند علایم بالینی بیماری را به وجود آورد.

به گفته مدیرگروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت برخی آنتی ژن ها در فصول سرد و گرم متفاوت بوده و با تاثیر بر سیستم ایمنی موجب تغییر پاسخ های ایمنی بدن می شود.

او افزود: عملکرد متفاوت سیستم ایمنی بدن در فصول مختلف سال موجب تغییر وضعیت بیماران مبتلا به آسم می شود. از سوی دیگر تغییر رطوبت هوا همراه با وضعیت تهویه منازل و محیط زندگی نیز تاثیر قوی بر وضعیت بیماران مبتلا به آسم دارد.

دکتر فلاحی توجه به این بیماران، به ویژه کودکان مبتلا به آسم در هنگام تغییر فصل سال و در هوای سرد زمستان را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: اگر شیوه نامه درمان نیز به تغییر نیاز داشت، پزشک با صلاحدید خود می تواند آن را تنظیم کند، اما تاکید می شود از هرگونه تغییر رویه درمان و مصرف خودسرانه دارو ها باید به شدت پرهیز شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این کار باعث تشدید بیماری آسم می شود" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این کار باعث تشدید بیماری آسم می شود"، کلیک کنید.