عدم توانایی در تجاری سازی بزرگترین مشکل شرکت های دانش بنیان – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

عدم توانایی در تجاری سازی بزرگترین مشکل شرکت های دانش بنیان - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکا، محمد علیزاده عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه ها و فعالان زیست بوم نوآوری، شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق و نخبگان اقتصادی البرز که با حضور معاون حقوقی رییس جمهور در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان البرز جزو آخرین صندوق هایی بود که حدود دو سال پیش در کشور راه اندازی شد.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه اختصاص یافته به این صندوق حدود 10 میلیارد تومان بود که پس از 6 ماه به 30 میلیارد تومان و اکنون سرمایه سهامداران به 105 میلیارد تومان رسیده است و تا 15 خرداد ماه حجم سرمایه گذاری به 400 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. در کل کشور شاید دو سه مورد داریم که صندوق پژوهش و فناوری در دل پارک علم و فناوری قرار گرفته باشد که البرز یکی از آنهاست.

رییس هییت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز این موضوع را نماد اصلی همکاری بخش خصوصی با ارگان های حاکمیتی دانست و از صدور حدود یک هزار میلیارد و 500 میلیارد تومان ضمانت نامه در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان، فناور و استارتاپی خبر داد و تصریح کرد: بزرگترین مشکلی که در شرکت های دانش بنیان و فناور مشاهده می شود، عدم توانایی در تجاری سازی است.

علیزاده با اشاره به اینکه در این زمینه با تجربیات موجود از این شرکت ها مراقبت می کنیم، مطرح کرد: چهار پژوهشکده در این مجموعه وجود دارد که پژوهشکده گیاهان دارویی در راس آنها قرار دارد اما در رشد و توسعه و عرضه محصولات خود در بازار با مشکل مواجه بود که در این راستا شرکت مشترکی بین صندوق و جهاد دانشگاهی البرز به نسبت 60 درصد صندوق و 40 درصد جهاد دانشگاهی تشکیل شد.

رییس هییت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه از این طریق این شرکت 10 میلیارد تومان برای تجهیز خط تولید مجموعه مذکور هزینه کردیم و برای بازاریابی محصولات آن در خارج از کشور تلاش می کنیم. اگر وجب به وجب این مملکت طلا و نقره باشد اما نیروهای خود را برای شکوفایی اقتصاد تربیت نکنیم، هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عدم توانایی در تجاری سازی بزرگترین مشکل شرکت های دانش بنیان – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عدم توانایی در تجاری سازی بزرگترین مشکل شرکت های دانش بنیان – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.