کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود700 ناظر در انتخابات گنبد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود700 ناظر در انتخابات گنبد - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکا، حمیدرضا بهمنی نژاد شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبر سیمای مرکز استان گلستان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفند 1402 در سراسر استان برگزار شد که حوزه انتخابیه گنبد به مرحله دوم کشیده شد.

وی از مشارکت بیش از 54 درصدی گلستانی ها در نخستین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد و افزود: استان گلستان توانست در انتخابات اسفند ماه رتبه سوم مشارکت کشور را کسب کند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات در گلستان با اشاره به اینکه دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با دیگر استان های کشور در روز جمعه 21 اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: طبق آمار اعلام شده در این دوره از انتخابات 700 ناظر بر روند صحیح برگزاری انتخابات مشارکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: با همراهی عوامل اجرایی تا کنون دو مرحله مانور برای افرادی که در روز انتخابات مشارکت خواهند داشت برگزار کردیم.

بهمنی نژاد با بیان اینکه تبلیغات داوطلبان دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در گنبد کاووس از ساعت بیست و چهار روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه دارد، اظهار کرد: کاندیدای گنبدی در 21 نقطه از فضای عمومی برای برنامه های تبلیغاتی و در 60 نقطه شهرستان برای پوستر و بنرهای تبلیغاتی خود می توانند استفاده کنند.

وی یادآور شد: بر اساس قانون در مرحله دوم انتخابات نامزدی که اکثریت نسبی آرا را کسب کند می تواند راهی بهارستان شود.

وی با اشاره به تخلفاتی که تا کنون صورت گرفته به مراجع قضایی گزارش شده است، افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند به دفاتر هیات نظارت مراجعه و آن مورد را گزارش دهند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات در گلستان با بیان اینکه براساس قانون، همه واجدان شرایطی که در در مرحله نخست در حوزه انتخابیه گنبدکاووس رای داده اند می توانند در دور دوم این حوزه به صورت مجدد شرکت کنند، گفت: متولدین 21 اردیبهشت 1385 و قبل از آن می توانند در این دوره از انتخابات مجلس شرکت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود700 ناظر در انتخابات گنبد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود700 ناظر در انتخابات گنبد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.