تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکا، تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت های زیر 23 سال فوتبال آسیا با نتیجه 2 بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک 2024 پاریس را کسب کند.

مسابقات جام ملت های زیر 23 سال آسیا به میزبانی کشور قطر برگزار می شود و 3 تیم برتر این بازی ها جواز حضور در المپیک را کسب کردند. پیش از این تیم های ژاپن و ازبکستان با رسیدن به دیدار نهایی حضور خود را در المپیک پاریس قطعی کرده بودند و امروز هم عراق با برتری برابر اندونزی توانست علاوه بر کسب عنوان سومی آسیا، راهی المپیک شود.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

دیدار نهایی جام ملت های زیر 23 سال آسیا فردا جمعه ساعت 19 بین تیم های ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

تیم های حاضر در المپیک 2024 به شرح زیر است:
فرانسه به عنوان میزبان به طور مستقیم جواز حضور در این بازی ها را کسب کرد.
قاره اروپا: اسپانیا، رژیم صهیونیستی، اوکراین
قاره آسیا: ازبکستان، ژاپن، عراق
کونکاکاف: آمریکا، جمهوری دومینیکن
قاره آفریقا: مراکش، مصر، مالی
آمریکای جنوبی: پاراگویه، آرژانتین
پلی آف آسیا و آفریقا: هر کدام از قاره های آسیا و آفریقا 3 سهمیه و نیم دارند و تیم اندونزی که عنوان چهارمی آسیا کسب کرده است باید هفته آینده (20 اردیبهشت) به مصاف گینه برود تا تکلیف 16 تیم حاضر در این رقابت ها مشخص شود.

گروه بندی مسابقات المپیک 2024 به شرح زیر است:

گروه A: فرانسه، آمریکا، برنده پلی آف آسیا و آفریقا (اندونزی یا گینه) نیوزلند
گروه B: آرژانتین، پاراگویه، عراق، اوکراین
گروه C:نایب قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن) ، اسپانیا، مصر، دومینیکن
گروه D: قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن)، پاراگویه، مالی، رژیم صهیونیستی

مسابقات فوتبال المپیک پاریس از تاریخ 3 مرداد 1403 آغاز خواهد شد و تا 19 مرداد ادامه می یابد.

تیم ملی فوتبال زیر 23 سال ایران که با هدایت رضا عنایتی در مسابقات مقدماتی زیر 23 سال آسیا شرکت کرده بود با حذف زودهنگام از این مسابقات، حتی نتوانست جواز حضور در دور نهایی جام ملت های آسیا را کسب کند تا حسرت فوتبال ایران برای راهیابی به المپیک 52 ساله شده باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.