سلطان بن عبدالعزیز: تنها با جنگ می توان بیت المقدس را پس گرفت

سلطان بن عبدالعزیز: تنها با جنگ می توان بیت المقدس را پس گرفت

به گزارش خبرگزاری تیکا، روز یک شنبه 26 فروردین 1358، بیست روز پس از انعقاد پیمان صلح مصر و اسراییل، روزنامه ی آیندگان به نقل از آسوشیتدپرس از بیروت درباره ی واکنش سلطان بن عبدالعزیز وزیر وقت دفاع عربستان و پادشاه کنونی این کشور نوشت:

سلطان بن عبدالعزیز وزیر دفاع عربستان سعودی گفت کشورهای عرب تنها از راه جنگ می توانند بخش قدیمی بیت المقدس را از اسراییل پس بگیرند.

سلطان بن عبدالعزیز وزیر دفاع عربستان سعودی گفت کشورهای عرب تنها از راه جنگ می توانند بخش قدیمی بیت المقدس را از اسراییل پس بگیرند. سلطان بن عبدالعزیز در بیانیه ای که از خبرگزاری عربستان سعودی پخش شد و روزنامه های بیروت آن را منتشر کردند گفت چیزی که با جنگ گرفته شده است تنها از راه جنگ پس گرفته می شود. وزیر دفاع عربستان سعودی افزود در عین حال عربستان سعودی از هرگونه تلاش بین المللی برای پس گرفتن بیت المقدس از راه های مسالمت آمیز حمایت می کند.

وی هشدار داد جهان عرب باید هشیار و مراقب باشد زیرا اسراییل در انتظار فرصت مناسب برای ضربه زدن به اعراب است.

حکومت عربستان سعودی مخالف پیمان صلح دوجانبه ی مصر و اسراییل است زیرا این پیمان شامل تعهد اسراییل برای خروج از بیت المقدس نیست. این کشور بارها خواستار یک جهاد اسلامی جهت پس گرفتن بیت المقدس شده است که در جنگ 1967 خاورمیانه به اشغال اسراییل درآمد.

25957

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سلطان بن عبدالعزیز: تنها با جنگ می توان بیت المقدس را پس گرفت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سلطان بن عبدالعزیز: تنها با جنگ می توان بیت المقدس را پس گرفت"، کلیک کنید.