درآمد حاصل از محصولات گلخانه ای پارس آباد 30 میلیون دلار است – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

درآمد حاصل از محصولات گلخانه ای پارس آباد 30 میلیون دلار است - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکا، نوبخت اژدری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح های گلخانه ای شهرستان پارس آباد که با حضور رییس سازمان امور عشایری ایران و جمعی از مسیولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پنج شهرک تولیدی در استان فعال هستند که یکی از این واحدها شهرک دامپروری و چهار شهرک دیگر واحدهای گلخانه ای است.

وی تصریح کرد: شهرک گلخانه ای قره قاباخ با وسعت 10 هکتار و شهرک گلخانه ای فیروزآباد نیز به میزان 10 هکتار به صورت کامل به بهره برداری رسیده و 10 هکتار نیز در دست احداث است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یک مجتمع گلخانه ای نیز در بیله سوار مغان در حال احداث بوده که یک هکتار از آن به بهره برداری رسیده است.

اژدری افزود: بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت یک هزار و 600 هکتار در پارس آباد مغان به اجرا درآمده که عملیات اجرایی شروع این پروژه از اواخر سال 97 بوده و با حمایت های دولت زیرساخت های لازم از قبیل گاز، آب و برق با صرف اعتبار 50 میلیارد تومان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع یک هزار و 600 هکتار از این پروژه، 700 هکتار آن به سرمایه گذاران واگذار شده و در حدود 300 هکتار از این پروژه در حال احداث سازه است که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اژدری اضافه کرد: از این پروژه 180 هکتار آن به طور کامل به بهره برداری رسیده که پیش بینی می کنیم بالای 35 هزار تن محصول گلخانه ای از این میزان برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان درآمد دلاری از این سطح را بالای 30 میلیون دلار دانست و بیان کرد: بازارهای هدف صادرات این محصول کشورهای آسیای میانه و روسیه است که فلفل دلمه ای، بادمجان لامپی، خیار و گوجه از عمده محصولات تولیدی این شهرک ها است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درآمد حاصل از محصولات گلخانه ای پارس آباد 30 میلیون دلار است – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درآمد حاصل از محصولات گلخانه ای پارس آباد 30 میلیون دلار است – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.