گردهمایی اندیشمندان 8 کشور در همایش بین المللی قرآنی اصفهان – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

گردهمایی اندیشمندان 8 کشور در همایش بین المللی قرآنی اصفهان - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

سیدعلی اصغر هاشم زاده در گفت و گو با خبرنگار تیکا با اشاره به برگزاری همایش بین المللی «مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان» اظهار کرد: «مصدر و خاستگاه قرآن در تحقیقات اروپاییان»، «نسخه شناسی قرآنی از منظر مُحققان اروپایی»، «سیر مطالعات تاریخ قرآن در اروپا»، «باستان شناسی قرآن»، «نسخه شناسی سیره نبوی (ص) از منظر پژوهشگران اروپایی» و «نقد روش های پژوهشگران اروپایی در معرفی سیره رسول الله (ص) به جامعه اروپایی و فضای آکادمیک» از جمله محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: استادان و اندیشمندانی از کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا، عراق، لبنان، هند، بنگلادش و اندونزی در این همایش به صورت حضوری یا برخط (آنلاین) سخنرانی و ارایه مقاله دارند.

دبیر بخش تبلیغات و رسانه این همایش در خصوص تعداد مقالات بیان کرد: 170 مقاله به دبیرخانه همایش مذکور ارسال شده است که از این تعداد 19 مقاله از خارج کشور است.

وی معرفی و تبیین آثار، رویکردها و روش های نوین مُستشرقان (شرق شناسان) در حوزه قرآن و سیره نبوی، سبک شناسی پژوهش های اروپاییان در حوزه مطالعات قرآنی و سیره نبوی و تحلیل و نقد پژوهش های اروپاییان در این حوزه را از جمله اهداف این همایش برشمرد و گفت: رویکرد همایش مذکور نیز ایجاد زمینه های همفکری و همکاری در حوزه مطالعات قرآنی و سیره پژوهی بین پژوهشگران مطالعات اسلامی در کشورهای مختلف است.

هاشم زاده خاطر نشان کرد: همایش بین المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان توسط 2 گروه علوم «قرآن و حدیث» و تاریخ دانشگاه اصفهان با همکاری تعدادی از دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش تیکا، همایش بین المللی «مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان» 23 و 24 بهمن امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گردهمایی اندیشمندان 8 کشور در همایش بین المللی قرآنی اصفهان – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گردهمایی اندیشمندان 8 کشور در همایش بین المللی قرآنی اصفهان – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.