پایان مسابقات اسکواش قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور + تصاویر

پایان مسابقات اسکواش قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور + تصاویر

مسابقات اسکواش قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور با شناخت نفرات برتر در ارومیه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تیکا از آذربایجان‌غربی، مسابقات اسکواش قهرمانی دختران رده‌های سنی کشور با حضور ۹۸ بازیکن از بیست استان به میزبانی هیات استان آذربایجان‌غربی در خانه اسکواش ارومیه به پایان رسید.

در رقابت‌های فینال سه رده سنی، در رده سنی زیر ۱۵ سال «باران روحانی» از آذربایجان‌غربی ۳ بر ۲ «شاینا امیری» از تهران را شکست داد و قهرمان شد.

در رده سنی زیر ۱۷ سال «پرنیان نجفی» از اصفهان ۳ بر ۰ «باران محمودپور» از تهران را شکست داد و قهرمان شد و در رده سنی زیر ۱۹ سال «نارگل رمضان زاده» از تهران ۳ بر صفر «نازنین تقی نژاد» از یزد را شکست و به عنوان قهرمانی دست یافت.

 «آمنا اسفندیاری» از استان گیلان و «سانای اسدی» از آذربایجان‌شرقی در رده سنی زیر ۱۵، «عسل محمدی» از استان مرکزی و «آیلین بابایی» از استان یزد در رده سنی زیر ۱۷ و  «پارمین نکوپایان» از استان تهران و «شکیبا قلی پور» از استان مازندران  در رده سنی زیر ۱۹ سوم مشترک شدند

برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ تلاش می‌کنیم

علی کتابفروش دبیرکل فدراسیون اسکواش با تمجید از میزبانی آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه اظهار داشت: این مسابقات از بالاترین رنکینگ کشوری برخوردار است و قهرمانان شانس اصلی قرار گرفتن در اردوهای تیم های ملی خواهندبود.

وی افزود: قهرمانان از استان‌های نشانگر توسعه و رشد اسکواش در سراسر کشور است

وی اضافه کرد: در سطح آسیا به عنوان هدف اول ما در بخش دختران شاهد رشد قابل توجهی هستیم و انتظار داریم در المپیک ۲۰۲۸ بتوانیم با کسب سهمیه حضور یابیم

دبیرکل فدراسیون اسکواش خاطر نشان کرد:رسیدن به مدال در المپیک سخت و مشکل است با این حال بعد از بازی های آسیایی ۲۰۲۶ برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهیم کرد.

کتابفروش اظهار کرد: طی هفته های آینده سرمربی جدید تیم ملی معرفی خواهدشد.

مربی تیم ملی بانوان ممکن است خارجی باشد

شهناز شهربانیان نائب رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به سطح بالای مسابقات و کیفیت مناسب میزبانی استان آذربایجان‌غربی گفت: بهترین‌های ایران در ارومیه به رقابت پرداختند و سطح آنها نزدیک بود.

وی افزود: بیشتر برترین های اسکواش از قاره آسیا هستند و ما در رتبه ششم هستیم و برنامه فدراسیون صعود از این رتبه و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ است.

وی ادامه داد: اگر موقعیت فراهم و امکانات محیا شود از مربی خارجی بهره خواهیم گرفت با این حال تصمیم قطعی گرفته نشده است.

گزارش: سینا افشاریان

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایان مسابقات اسکواش قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور + تصاویر" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایان مسابقات اسکواش قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور + تصاویر"، کلیک کنید.