وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم

در دفاع از برنامه‌های خود؛

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در دفاع از برنامه‌های خود گفت: بنده مفتخرم ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه‌ها و جنگ و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری تیکا، سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در دفاع از برنامه‌های خود عصر امروز (سه‌شنبه) اظهارکرد: بنده مفتخرم ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه‌ها و جنگ و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم.

وی افزود: با آگاهی و وقوف بر اهمیت، جایگاه، تشخص و منزلت این سازمان و با انگیزه حفظ تاریخ و تمدن کهن و پرافتخار ایران عزیز برای صیانت، حفاظت و پاسداشت از مفاخر و نیاکان، پیشنهاد این مسئولیت را پذیرفتم.

صالحی امیری ادامه داد: حقیر سیاست، برنامه و خط مشی خودم را تحقق موضوع سیاست کلی نظام و برنامه توسعه هفتم قرار دادم و می‌دانم برای اجرایی شدن آن نیازمند حمایت، راهنمایی، نظارت و پشتیبانی شما نمایندگان ارزشمند مجلس شورای اسلامی هستم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ایران بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی دارد که نیازمند یک برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و حمایت جدی است. در حال حاضر ما توانستیم در چهار دهه گذشته ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی را در فهرست آثار ملی و ۲۸ اثر را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم. ۵ اثر از کشورمان در فهرست میراث جهان اسلام ثبت شده است.

وی گفت: ایران در جزو ۱۰ کشور اول نخست دنیا در صنایع ناملموس است و در صنایع ملموس ایران جایگاه پنجم را دارد. در حال حاضر ۸۳۶ موزه و ۲۰ هزار محوطه طبیعی فعال هستند. ما با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های خودمان را تنظیم کردیم.

صالحی امیری با تأکید بر اینکه اگر سال‌ها مدیریت فرهنگی و تربیت بیش از ۲ هزار دانشجوی فرهنگ و تمدن ایرانی برای تصدی این پست کافی نیست، چه سابقه‌ای برای این وزارتخانه کافی است؟! تصریح کرد: ما بیش از ۵ هزار کیلومتر ظرفیت در دریا داریم و از آن غافل شده‌ایم. من از ملت ایران و نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌کنم که اتهامات ۱۰ سال قبل مجدداً اینجا مطرح شد.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حرف‌هایی که دربارهٔ دورهٔ تصدیِ من در اداره‌کل اطلاعات خوزستان مطرح شد دروغ ضدانقلاب بود و در دادگاه هم مشخص شد.

 

در حال بروزرسانی…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: ۴۳ سال از عمرم را در محیط حوزه فرهنگ و هنر و امنیت سپری کردم"، کلیک کنید.