همگام با زوار، ۶ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۶ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

تیکا/تهران ‌ آنچه می‌خوانید اخبار امروز یکشنبه ۲۸ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

خدمت در مسیر عشق

تیکا/همدان هر ساله در آستانه اربعین سیل خودجوشی از شیدایان و عاشقان حسینی با شوقی وصف ناپذیر برای رسیدن به کعبه عشق بدون آن که رنج سفر را احساس کنند، آغاز می‌شود.

تماشای حرکت این سیل عاشقانه با شور و شوقی خدایی در فضایی آکنده از معنویت و احساسی عجیب از حُب و دوستی با پای پیاده بدون هر نژاد و قومیت، پیر و جوان و جایگاه و مقامی چشم هر بیننده‌ای را جادو می‌کند تا که او هم برای وصل شدن به آن عزیز نازنین به تکاپو بیفتد و اگر پای رفتن نیست حتی اگر شده با تعارف استکانی چای با طعم و عطر گل محمدی و یا با کاسه‌ای از آب گوارا، به زائر آن عزیزدل التماس دعا داشته باشد.

مسئول موکب شهدای شهرستان رزن هم در گفت‌وگو با خبرنگار تیکا، گفت: موکب شهدای شهرستان رزن واقع در جنب بوستان ملت این شهر از روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا سه روز بعد از اربعین آماده ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌ها مردمی است و خادمین و مردم به عشق امام حسین (ع) به صورت خودجوش هر اقلام خوراکی را که در منزل دارند، از گوشت، برنج تخم مرغ، گوجه، نان به موکب اهدا می‌کنند، افزود: در این موکب روزانه  ۳۰۰ پُرس صبحانه، بیش از ۷۰۰ پُرس نهار و بیش از ۸۰۰ پُرس شام برای پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین (ع) بین زائران توزیع می‌شود.

خوزستان- آماده‌باش کمیته ‌بهداشت‌ و درمان اربعین در مرزهای هشت‌گانه‌

‌رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، از آمادگی کامل این کمیته برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی در مرزهای هشت‌گانه کشور خبر داد.

دکتر جعفر میعادفر در بازدید از مرز شلمچه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان وزارت بهداشت در ستاد مرکزی اربعین، هر ساله جلسات متعددی برای بررسی نقاط ضعف گذشته و بهبود خدمات برگزار می‌کند.

کرمانشاه- زائران اربعین حداکثر ۲ ساعت پیاده‌روی کنند

‌یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی توصیه کرد: زائران اربعین در هر مرحله پیاده‌روی، نیم ساعت تا حداکثر دو ساعت پیاده‌روی داشته و حتما بعد از آن مدتی را استراحت کنند.

دکتر محمدباقر شمسی در گفت و گو با خبرنگار تیکا، با بیان اینکه پیاده روی نیازمند آمادگی جسمانی قبلی است، گفت: در همین راستا طول مدت پیاده روی برای افراد مختلف متفاوت و بسته به میزان آمادگی جسمانی آنها است.

ادامه دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همگام با زوار، ۶ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همگام با زوار، ۶ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین"، کلیک کنید.