هانی‌زاده: انتقادات سران اسرائیل علیه دبیر کل سازمان ملل شورشی علیه این نهاد بین‌المللی است

هانی‌زاده: انتقادات سران اسرائیل علیه دبیر کل سازمان ملل شورشی علیه این نهاد بین‌المللی است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی: برای جلوگیری از سرکشی‌های این رژیم غاصب باید بدین مساله نیز پرداخت و آن را برای افکار عمومی جهان برجسته کرد تا مردم دنیا بدانند چه رژیم غاصب زیاده‌خواهی در برابر آنهاست و این خطر خاص لبنان و فلسطین نیست، بلکه وجود اسرائیل موجودیت ملت‌ها و دولت‌های آزاده را تهدید می‌کند.

به گزارش تیکا، جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان افکار عمومی جهان حتی دبیر کل سازمان ملل متحد را در برابر این رژیم جانی کودک‌کش قرار داده است. بی‌شک هر جایی سخن حق گفته شود و در برابر اسرائیل مقاومت شود آنجا در لیست دشمنان آمریکا؛ اروپا و اسرائیل قرار می‌گیرد شاهد این ادعا نیز اظهارات سخیف سران اسرائیل درباره دبیر کل سازمان ملل متحد است که تحلیل این موضوع در ادامه گفتگو با کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل آمده است.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص نامطلوب خواندن دبیر کل سازمان ملل از سوی سران صهیونیست درباره حمله صهیونیست‌ها به آقای گوترش گفت: بی‌تردید دبیر کل سازمان ملل را می‌توان دبیر کل یک نهاد حافظ صلح عنوان کرد که وظیفه‌ای غیر از تبیین حقیقت و افشای بی عدالتی‌ها و جنایت‌هایی شبیه به آنچه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد ندارد؛ اما آنچه رژیم صهیونیستی درباره آقای گوترش گفته و سایر مسائل در این حوزه از اساس غلط است.

وی در این باره افزود: سران رژیم صهیونیستی بر این موضوع تاکید دارند که به زعم آنها آقای گوترش عنصر نامطلوبی است و حق ورود به اراضی اشغالی را ندارد در حالی که باید به آنها اینگونه پاسخ داده شود که اولا اراضی تحت حاکمیت اسرائیل، اشغالی است پس واقعیت این است که رژیم صهیونیستی حق حاکمیتی بر این سرزمین که متعلق به فلسطینیان است ندارد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل در این باره تصریح نمود: از سوی دیگر واقعیت این است که هیچ کشوری حق ندارد مانع ورود دبیر کل سازمان ملل به سرزمین خود شود چرا که این موضوع برضد قوانین، میثاق و منشور سازمان ملل است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: اگر رژیم صهیونیستی اعتقادی به سازمان ملل ندارد از سازمان ملل می‌تواند خارج شود لذا این پیشنهاد باید توسط کشورهای مختلف داده شود که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هر چه به نفع خود باشد انجام دهد و از قوانین بین‌المللی سرپیچی کند.

وی در این باره افزود: وقتی اسرائیل هر آنچه خود می‌خواهد انجام می‌دهد و برای مصوبات بین‌المللی ارزشی قائل نیست باید بدون لحظه‌ای درنگ از سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل خارج و اخراج شود.

وی در این باره تصریح کرد: به نظر می‌رسد کشورهای مختلف یعنی کشورهایی که مخالف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان هستند باید روی این پیشنهاد کار کنند که اگر رژیم صهیونیستی نه قوانین بین‌المللی را قبول می‌کند نه قوانین سازمان ملل و نه تابع قطعنامه‌های سازمان ملل است بهتر است هر چه سریعتر از این سازمان خارج شود.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور منطقه تاکید کرد: آنچه اسرائیل در خصوص دبیر کل سازمان ملل متحد بیان کرد بی شک شورش جدیدی علیه بزرگترین نهاد بین‌المللی است که نباید در برابر آن کوتاه آمد و سخنی نگفت بلکه برای جلوگیری از سرکشی‌های این رژیم غاصب باید بدین مساله نیز پرداخت و آن را برای افکار عمومی جهان برجسته کرد تا مردم دنیا بدانند چه رژیم غاصب زیاده‌خواهی در برابر آنهاست و این خطر خاص لبنان و فلسطین نیست، بلکه وجود اسرائیل موجودیت همه ملت‌ها و دولت‌های آزاده را تهدید می‌کند.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل افزود: بی‌تردید لازم است دبیر کل سازمان ملل با استفاده از شورای امنیت سازمان ملل رژیم صهیونیستی را تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار دهد هرچند ممکن است چنین قطع‌نامه‌ای از سوی آمریکا، انگلستان و فرانسه وتو شود، اما اینکه این موضوع به گوش افکار عمومی جهان برسد و آنها را نسبت به ماهیت پلید این رژیم بیش از پیش مطلع کند در اصل برگ برنده‌ای است چرا که مردم جهان را در برابر سران کشورشان که حامیان اسرائیل به شمار می‌روند قرار می‌دهد.

پایان خبر تیکا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هانی‌زاده: انتقادات سران اسرائیل علیه دبیر کل سازمان ملل شورشی علیه این نهاد بین‌المللی است" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هانی‌زاده: انتقادات سران اسرائیل علیه دبیر کل سازمان ملل شورشی علیه این نهاد بین‌المللی است"، کلیک کنید.