مرکز رشد جهاددانشگاهی لرستان از ایده های فناورانه حمایت می کند

مرکز رشد جهاددانشگاهی لرستان از ایده های فناورانه حمایت می کند

رییس جهاددانشگاهی لرستان گفت: مرکز رشد این نهاد از ایده های فناورانه حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری تیکا، ارسلان صادقی، مسیول بسیج مهندسین صنعتی استان لرستان، امروز 26 اردیبهشت ماه به همراه نمایندگانی از شرکت برق، قرارگاه اقتصاد مقاومتی، صنعت، معدن و تجارت استان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی لرستان بازدید کرده و در جریان قابلیت ها و توانمندی های واحدهای فناور و نخبگان این مرکز قرار گرفتند.

فرهاد فرامرزیان، رییس جهاددانشگاهی لرستان در جریان بازدید از از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی لرستان گفت: این مرکز فعالیت های جامع دارد و از ایده های فناورانه که شامل فراهم کردن فضای کار، تامین تجهیزات، کتابخانه، سالن جلسات، اینترنت، تامین مالی و ارایه مشاوره های شغلی است، حمایت می کند.

وی ادامه داد: همواره تلاش کرده ایم فضای مناسبی برای افراد با ایده های فناورانه فراهم کنیم.

در ادامه این بازدید،ارسلان صادقی، مسیول بسیج مهندسین صنعت، معدن و تجارت لرستان هدف از این بازدید را شناسایی ظرفیت های توانمند در حوزه تولید وهمچنین امیدآفرینی بیان کرد و افزود: افراد توانمندی در واحدهای فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی لرستان مشغول فعالیت هستند و تولیدات خوبی در زمینه های مختلف داشته اند و این واحدها برای افزایش تولید و اشتغال زایی بیشتر در سطح استان نیاز به حمایت دارند.

وی با بیان این که بسیج مهندسین در نظر دارد حمایت هایی از این واحدهای تولیدی داشته باشد، ادامه داد: واحد تولید سنگ و موزاییک پلیمری یکی از واحدهای فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی بود که از آن بازدید داشتم و علی رغم اینکه این واحد یکی از واحدهای موفق است و تجاری سازی نیز شده.

وی افزود: اما هنوز محصولش به تولید انبوه نرسیده و بنای ما بر این است واحدهای فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی به ویژه واحد تولیدی سنگ و موزاییک پلیمری را به یک واحد تولیدی لینک کنیم تا این واحد بتواند به تولید انبوه برسد.

در بخش بعدی این بازدید، داوود میرزایی، دبیر هییت استانی نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مراکز رشد خصوصی حلقه مفقوده هستند و ضرورت دارد حمایت های بیشتری از آن ها بشود، گفت: حمایت ما از این مراکز به این صورت است که ضمن بازدید، گزارش هایی را به هییت نظارت و ارزیابی وزارت علوم ارسال می کنیم.

وی ادامه داد: تاکید وزارت علوم بر این است که مراکز رشد خصوصی نیز باید به مانند مراکز رشد دولتی مورد بازدید قرار بگیرند تا نقاط قوت و ضعیف این مراکز شناسایی و در راستای حمایت و رفع این نقایص اقدامات لازم انجام شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرکز رشد جهاددانشگاهی لرستان از ایده های فناورانه حمایت می کند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرکز رشد جهاددانشگاهی لرستان از ایده های فناورانه حمایت می کند"، کلیک کنید.