مدرسه سازی از بهترین کارها و خیرین مدرسه‌ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند

مدرسه سازی از بهترین کارها و خیرین مدرسه‌ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند

تیکا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مدرسه سازی را از بهترین کارها عنوان کرده و با تاکید بر اهمیت تکریم و تجلیل خیرین اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس استان و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن تاکید بر اهمیت انجام امور خیر در دین اسلام گفت: خداوند در روح انسان بحث عاطفه و احساس را قرار داده است که برخلاف سایر موجودات، با احساس و عاطفه و تعقل به سوی انجام کارها گام بر می‌دارد.

وی افزود: بعضی از انسان‌ها در حد غرائض و بعضی‌ها بالاتر از آن یعنی با احساس و عواطف همراه با تعقل کار می‌کنند که خیرین مدرسه ساز نمونه بارز این افراد هستند و لذا انسان موفق همانند پیامبران در اوج عقلانیت، عطوفت، در اوج عطوفت، احساس و در اوج احساس، تعقل پیشه می‌کنند.

وی ادامه داد: هر انسانی علاقه‌مند به استفاده از احساسات و عاطفه است و در همه ادیان، به کار خیر توجه ویژه‌ای شده است؛ بر اساس فرمایشات اهل بیت (ع)، نیت عمل از خود عمل افضل‌تر است چرا که خداوند حین نیت یک ثواب و در حین عمل ثواب دوم را برای فرد لحاظ می‌کند.

وی افزود: خود نیت مسئله‌ی مهمی است و ما باید در جلب رضایت خیرین محترم، نهایت ظرافت را داشته باشیم تا نیاتشان الهی و ارزشمند باشد؛ از طرفی همچنین فرهنگ‌سازی و انتشار این امور خیر، باعث جذب بیشتر و هدایت مردم به سوی کارهای خیر می‌شود و در این راستا تقدیر و تجلیل از خیرین مهمترین عامل است که باید در سطح گسترده از این عزیزان تشکر کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در هر کشوری عامل اصلی موفقیت و پیشرفت جوامع به شمار می‌آید چرا که اجرای آموزش درست در محیطی استاندارد و امن، جامعه موفقی به وجود خواهد آورد و ما باید در جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه‌ای به قدرت علم و دانش داشته باشیم و اگر بخواهیم، کشور رو به پیشرفت باشد، باید تلاش کنیم تا نظام تعلیم و تربیت در اوج بدرخشد.

وی افزود: اگر امروزه حسادت و تکبر در جامعه حاکم است، در مدرسه محبت و عشق و علاقه تلقی و تعلیم داده نشده است چرا که همه این‌ها باید در آموزش و پرورش معنا شود. و در این حین اگر مدرسه نباشد، تمامی آموزش‌ها هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. امروزه دانش‌آموزان و نوجوانان ما به ظواهر نیز اهمیت می‌دهند و لذا این امر نیز باید با دقت و جدیت دنبال شود.

به گزارش تیکا، به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، وی به حاضرین در جلسه گفت: مدرسه سازی از بهترین کارها است و شما عزیزان مورد نظر حضرت حق هستید و ما نیز در راستای تشویق و ترغیب خیرین، در خدمت شما عزیزان هستیم و امیدواریم تا شاهد موفقیت‌های روز افزون شما عزیزان در نهضت مدرسه سازی باشیم. 

پایان خبر تیکا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مدرسه سازی از بهترین کارها و خیرین مدرسه‌ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مدرسه سازی از بهترین کارها و خیرین مدرسه‌ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند"، کلیک کنید.