ظرفیت ایجاد «هاب» صنایع فرهنگی و رسانه در خراسان رضوی وجود دارد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

ظرفیت ایجاد «هاب» صنایع فرهنگی و رسانه در خراسان رضوی وجود دارد - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تیکا، محمد مهدی اسماعیلی ظهر جمعه در دیدار با فعالان حوزه صنایع خلاق، فرهنگی و دانش بنیان مشهد اظهار کرد: دولت سیزدهم حاکمیت را به حلقه های میانی داده است که در حوزه «صنایع نرم»، حلقه های میانی صاحبان صنایع خلاق و فرهنگی هستند و وظیفه این وزارتخانه تسهیل گری و حمایت گری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در خراسان رضوی ظرفیت ایجاد «هاب» صنایع فرهنگی و رسانه ای وجود دارد و لذا تلاش ما بر این است که مسایل فرهنگی را در استان به مفاد تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه امکانات تقیینی و قانونگذاری به صورت کامل در اختیار وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: برنامه تحول دولت سیزدهم 37 سرفصل دارد که یکی از این موارد صنایع خلاق فرهنگی است و با هدف تحقق این برنامه ستاد صنایع خلاق فرهنگی را در تهران ایجاد کرده ایم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه می خواهیم همه صنوف فرهنگی را به وزارت فرهنگ مرتبط کنیم، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که شرکت های مربوطه را به عنوان موسسه فرهنگی ثبت کنیم تا از همه مزایای یک موسسه فرهنگی برخوردار شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویکردش در همه بخش های وزارتخانه ارتقای وضعیت علمی به سمت بهره مندی از فناوری های نو است، افزود: به دلیل اینکه فناوری های نو در آغاز راه هستند، می توانیم جهش زیادی داشته باشیم و این می تواند مزیت ما در حوزه اقتصاد فرهنگ باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ظرفیت ایجاد «هاب» صنایع فرهنگی و رسانه در خراسان رضوی وجود دارد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ظرفیت ایجاد «هاب» صنایع فرهنگی و رسانه در خراسان رضوی وجود دارد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.