ضرورت توجه به نقش گردشگری در تلطیف دیپلماسی سیاسی – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

ضرورت توجه به نقش گردشگری در تلطیف دیپلماسی سیاسی - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تیکا، اولین نشست کمیته پیگیری همکاری‌های بین‌المللی در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

این نشست با حضور محمد کریمی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل، جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، فرزاد اوجانی مدیر کل بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع دستی، مصطفی پورعلی مشاور قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و محمد قاسمی معاون مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل برگزار شد.

در این نشست، کریمی با اشاره به تمدن ۷ هزار ساله ایران و ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بر موفقیت‌های وزارتخانه در ثبت جهانی میراث فرهنگی و رشد گردشگر ورودی به کشور در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد.

وی همچنین به نقش گردشگری در تلطیف دیپلماسی سیاسی و ضرورت توجه ویژه به این مهم اشاره کرد.

قاسمی در این جلسه مواردی از قبیل، اعلام وضعیت تداوم نمایشگاه شکوه ایران باستان در گواندونگ چین و تعیین تکلیف حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین را مطرح کرد و مورد بحث قرار گرفت.

پورعلی بر ضرورت حضور فعال‌تر وزارتخانه در کنوانسیون‌های یونسکو تأکید کرد و نوکنده نیز بر محرمانه بودن قراردادهای موزه‌ای با کشورهای خارجی و ضرورت شکل‌گیری مرکز اسناد در وزارتخانه اشاره کرد.

شجاعی هم به روابط مطلوب ایران و چین در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و برنامه‌ریزی برای سال ۲۰۲۶ به عنوان سال همکاری گردشگری و فرهنگی ایران و چین پرداخت.

اوجانی نیز به اهمیت بازار چین و تأثیر تأمین منابع و اعتبارات برای حضور در این بازار اشاره کرد.

این نشست با هدف بررسی و پیگیری همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت توجه به نقش گردشگری در تلطیف دیپلماسی سیاسی – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت توجه به نقش گردشگری در تلطیف دیپلماسی سیاسی – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.