ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور نیازمند بازنگری است – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور نیازمند بازنگری است - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکا، حسین پیرموذن عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی اظهار کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با مشارکت در انتخابات به دنبال اصلاح قوانین، تسهیل امور، بهبود فضای کسب و کار بوده و اعتماد به بخش خصوصی و نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها جز مطالبات مهم بخش خصوصی از رئیس جمهور منتخب است.

وی با بیان اینکه انتخابات به نوعی مبادله مطلوبیت میان جامعه و سیاستمداران است، افزود: بخش خصوصی، صنعت و تولید در مسیری که در انتخابات رقم خورد خواهان کاهش فشارهای اقتصادی هستند و اصلاح قوانین، تسهیل امور، بهبود فضای کسب و کار بوده و اعتماد به بخش خصوصی و نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها جز مطالبات مهم بخش خصوصی از رئیس جمهور منتخب است.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر بازنگری و تجدید نظر در برخی از قوانین تأمین اجتماعی گفت: ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور و قوانین سختی کار و مشمولان این قانون نیازمند بررسی و بازنگری است و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنایع استان گریبانگیر موانع متعددی در رابطه با قوانین تأمین اجتماعی هستند.

پیرموذن حمایت و فراهم آوردن زیر ساخت فعالیت‌های دانش‌بنیان را در اولویت دانست و ادامه داد: تأمین و تجهیز زیرساخت‌های لازم در حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات جز اولویت‌های اتاق‌های بازرگانی کشور در تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم است و در سطح استان اردبیل نیز از هرگونه سرمایه‌گذاری و فعالیت در این خصوص حمایت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه اردبیل در فضای کسب و کار در کشور بیان کرد: رتبه فضای کسب و کار استان نیازمند ارتقا و افزایش است و عوامل متعددی در این موضوع نقش آفرین بوده و ورود جدی و همکاری همه جانبه مدیران استانی با بخش خصوصی را می‌طلبد.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر رابطه مستقیم تک نرخی شدن ارز و حذف رانت از اقتصاد خاطرنشان کرد: اختصاص ارز یارانه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی و دارو آثار مثبتی را در جامعه متبلور شده و در رسیدن بازار به ثبات پایدار نیز تأثیرگذار خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور نیازمند بازنگری است – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور نیازمند بازنگری است – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.