رفع بیش از 15 هزار مورد مشکل در زمینه آب در خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون

رفع بیش از 15 هزار مورد مشکل در زمینه آب در خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون

تیکا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 15 هزار و 20 مورد حادثه مربوط به حوزه آب در شهرها و روستاهای استان رفع شده است.

رضا نعیمی در گفت و گو با تیکا اظهار کرد: همه حوادث آب به صورت شبانه روزی از زمان تماس مشترک تا هنگام رفع حادثه رصد می شود که این امر موجب شده میانگین زمان رفع حادثه کاهش یابد.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هزار و 20 حادثه در بخش آب که شامل ترکیدگی خطوط انتقال، شبکه های توزیع و انشعاب آب که توسط هم استانی ها به سامانه 122 گزارش شده بود، رسیدگی و رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان شمالی با بیان اینکه عمده حوادث رفع شده مربوط به حوادث انشعابات و شبکه توزیع بوده است، افزود: با توجه به قدمت خطوط انتقال، شبکه های توزیع و بارهای ترافیکی در اکثر نواحی شهری، این حوادث امری طبیعی است.

وی عنوان کرد: از این تعداد حادثه، 9 هزار و 36 مورد مربوط به انشعابات، چهار هزار و 904 مورد شبکه توزیع و یک هزار و 80 حادثه نیز در بخش خطوط انتقال در سطح استان رفع شده است.

نعیمی در ادامه گفت: شرکت آبفای استان همواره به تناسب اعتبارات در اختیار، اقدامات موثری همچون اصلاح شبکه و انشعابات فرسوده برای پیشگیری از حوادث احتمالی انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شرکت دارای 355 هزار و 970 مشترک آب است که از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

وی در ادامه بیان کرد: طرح جهاد آبرسانی در 164 روستای استان در قالب چهار مجتمع روستایی به نام های مجتمع 67 روستایی پایین دست سد شیرین دره، مجتمع 29 روستایی زیدرسرانی در شهرستان های مانه، سملقان و بجنورد، مجتمع 55 روستایی پرسه سو در شهرستان رازوجرگلان و مجتمع 13 روستایی کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان در حال اجرا است.

نعیمی افزود: این طرح با قراردادی بالغ بر پنج هزار و 500 میلیارد ریال با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه در حال انجام است که تاکنون 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی عنوان کرد: در خصوص تکمیل پروژه های محرومیت زدایی و همچنین ارایه برنامه زمانبندی جهت جلوگیری از تنش آبی تابستان 1403 مقرر شد تا انتهای سال، آبرسانی به 6 روستا در مجتمع کهنه جلگه، 17 روستا در مجتمع زیدرسرانی و دو روستا در مجتمع شیرین دره به اتمام برسد.

پایان خبر تیکا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رفع بیش از 15 هزار مورد مشکل در زمینه آب در خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رفع بیش از 15 هزار مورد مشکل در زمینه آب در خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون"، کلیک کنید.