دولت سیزدهم «حال ساختن مسکن» نداشت

دولت سیزدهم «حال ساختن مسکن» نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

علیرغم قانون مجلس یازدهم در خصوص ساخت مسکن و شعار دولت سیزدهم در پایبندی به ساخت یک میلیون مسکن در سال، کارنامه سه ساله دولت و البته گزارشات میدانی حکایت از این دارد که همچنان وضعیت در حوزه ساخت مسکن و مخصوصاً اجاره بها، آشفته است.

یکی، دو سالی است که اجاره بهای مسکن، با رشد ۵۰ درصدی و حتی بیشتر روبرو شده است و نیمی از درآمد خانواده‌های مستاجر را دربرگرفته است و از سوی دیگر، اعلام شده که مسکن در تهران به میانگین متری ۸۶ میلیون تومان رسیده است.

در همین خصوص، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس به نشان تجارت گفت: امیدوارم با قانونی که اخیراً در مجلس در خصوص اجاره بهای مسکن، به منظور نظم‌بخشی، تنظیم و شفافیت تصویب شده است، اوضاع و احوال اجاره بها در این بخش، سامان پیدا کند. این انضباط از اجحاف در حق مردم جلوگیری می‌کند.

وی افزود: یکی از کار‌های مهم که در این قانون آمده، دریافت کمیسیون بنگاه است. باید معلوم باشد بنگاه‌دار چقدر به واسطه معامله، پول دریافت می‌کند. تا پیش از این، بار‌ها دیده و شنیده‌ایم که خیلی از این افراد هر طور دوست دارند عمل می‌کنند.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: این قانون و اجرای درست آن، کار فرعی است و کار اصلی، تولید مسکن است. همچنان عرضه و تقاضا باید تعیین‌کننده باشد. ما در این رابطه قانون داریم و دولت باید آن را اجرایی کند.

نماینده شاهین‌شهر در پایان گفت: دولت سیزدهم می‌توانست به اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالیانه یک میلیون مسکن عمل کند، اما این اتفاق نیفتاد. دولت در این رابطه، مشکل مالی نداشت، بلکه آن موضوعی که باعث شد این قانون به واقعیت نرسد، «حال نداشتن» دولت در ساخت مسکن بود. دولت، جدیت به خرج نداد و حال، تا ساخت یک میلیون مسکن در سال، فاصله‌ها داریم.

منبع: نشان تجارت 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت سیزدهم «حال ساختن مسکن» نداشت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت سیزدهم «حال ساختن مسکن» نداشت"، کلیک کنید.