آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در سامانه شهرزاد+ توضیحات

با حضور شهردار تهران صورت گرفت؛

آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در سامانه شهرزاد+ توضیحات

سرپرست مرکز تهران هوشمند از آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالا‌های اساسی در بستر سامانه شهرزاد خبرداد و گفت: ۲۰ خدمت در شهرزاد ارائه می‌شود و قابلیت دسترسی برای تمام شهروندان را داراست.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری تیکا، ایمان صادق‌زاده، سرپرست مرکز تهران هوشمند در آیین آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالا‌های اساسی در بستر سامانه شهرزاد که  در قالب یکصد و سی و یکمین پویش امید و افتخار برگزار شد گفت: مرکز تهران هوشمند از سوی شهردار تهران متولی فناوری و نوآوری در شهر تهران قرار گرفته است و اجرای برنامه کاربردی شهرزاد قرار است درگاه جامع خدمات شهرداری باشد و با تحول مبتنی بر فناوری خدمات را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران برای ایجاد تحول مبتنی بر تکنولوژی‌های روز تلاش می‌کند و متولی این موضوع نیز مرکز تهران هوشمند قرار داده شده است.
وی ادامه داد: ۲۰ خدمت در شهرزاد ارائه می‌شود و قابلیت دسترسی برای تمام شهروندان دارد و بنا داریم مابقی برنامه‌ها را نیز اضافه کنیم.

در ادامه این مراسم داوود قربانیان، مدیرعامل فروشگاه شهروند نیز گفت: در حوزه فضای کسب و کار و تجاری سالهاست که متفکرین این حوزه به خلق ارزش به عنوان یک عنصر توجه می‌کنند. این خلق ارزش به دغدغه عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان تبدیل شده که یکی از این موضوعات، ارائه خدمات با کیفیت، ارزان و بی‌منت است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به مشکلات ترافیک، عرضه کالا و خدمات اگر با استفاده از تکنولوژی نباشد، ارزش خود را از دست می‌دهد. زنجیره گسترده‌ای از خدمات الکترونیک در شهرداری وجود دارد و ارزش افزوده‌ای ایجاد کرده که مردم انتظار داشتند تکمیل و بی‌عیب و نقص شود و جای ارائه کالا در این زنجیره خالی بود که مورد توجه قرار گرفته است. با این اقدام هر روز بهتر از دیروز به شهروندان خدمات ارائه خواهد شد و شهرداری خدمات بهینه‌ای را برای مردم فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد میادین میوه و تره‌بار و مجموعه شهروند موجبات یکنواختی و گستردگی خوبی را فراهم کرد، گفت: با توجه به افزایش جمعیت نیاز به گستردگی این مراکز بیش از پیش احساس می‌شد و ما امروز به سمتی رفتیم که سرعت، کیفیت، پویایی و هدفمندی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه شهرزاد مجموعه‌ای از خدمات را در دو بخش ارائه می‌دهد، یادآور شد: ارائه خدمات و عرضه کالا‌های اساسی تنظیم بازار از نکاتی بود که باید مورد توجه قرار می‌گرفت و به شهرزاد اضافه می‌شد. در همین راستا کارت‌هایی در اختیار شهروندان بود که به فروشگاه‌ها مراجعه کنند و در همین راستا با همت شهردار تهران و تلاش همکاران فضایی فراهم می‌شود که شهروندان خدمات دولت را درب منزل دریافت کنند.

وی تاکید کرد: این زنجیره‌ها به سمت و سویی خواهد رفت که خدمات ارزش افزوده و کالایی که دولت برای آن یارانه می‌دهد، در قالب ابرپروژه شهرزاد به شهروندان ارائه شود. این الگو قابلیت تست و توسعه به تمام هموطنان در سراسر کشور را خواهد داشت و هدف ما این است در سایه تدبیر شهردار تهران، به عنوان ابزار کمکی دولت، از این فضا استفاده کنیم تا در زنجیره خلق ارزش در شهرداری اثرگذار باشیم.

علیرضا زاکانی در آیین آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالا‌های اساسی در بستر سامانه شهرزاد که همزمان با یکصد و سی و یکمین پویش امید و افتخار برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز بسیار خوبی است چراکه این برنامه جزء برنامه‌های بسیار بزرگ مدیریت شهری برای ارائه خدمت است، اظهار کرد: امروز برای بنده که توفیق افتتاح خدمات مختلف را دارم، کارکرد بالاتری دارد که بخشی از آن به همکاری دولت و شهرداری، بخشی دیگر توجه به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و بخش سوم به دقت در ایجاد عدالت و توسعه کرامت انسانی برمی‌گردد.

وی افزود: در بخش اول و همکاری دولت و شهرداری، در ۳۳ ماه دولت شهید رئیسی همکاری‌های جدی را با هم شروع کردیم که اولین قدم در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری کلونی‌های هزار نفری بود و امروز تقریبا هیچ کلونی در پایتخت وجود ندارد. در ابتدا هشت هزار و ۵۰۰ نفر و امروز ۲۰ هزار نفر در مراکز یاورشهر خدمات دریافت می‌کنند؛ در حالیکه در گذشته یک نفر هم خدمات نمی‌گرفت.

زاکانی ادامه داد: ۷ هزار و ۲۰۰ کودک کار در مراکز پویاشهر خدمت دریافت می‌کنند. همچنان ۷۰۰ مدرسه خدمت می‌گیرند که امسال به هزار و ۸۰۰ مدرسه افزایش می‌یابد و در هیچ یک از این موارد نگفتیم وظیفه ما نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز ۲۰۳ هزار واحد مسکن را کلنگ‌زنی کردیم که به ۲۲۸ هزار واحد خواهد رسید، گفت: هر متر خانه میانگین ۸۰ میلیون تومان است و این ظلم به مردم است.

وی با اعلام اینکه در گام بعدی رساندن خدمت به دست مردم را دنبال کردیم و عناصری هستند که اجازه نمی‌دادند این خدمت به دست مردم برسد، ادامه داد: در کارگروهی تصویب شد که شهرداری با پشتیبانی دولت تامین کالا‌های اساسی تهران را انجام دهد. ماه‌ها تلاش شد و زیرساخت‌های آن در تهران هوشمند مورد پیگیری قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی دنبال شد. این برای اولین بار اتفاق افتاد و امروز شروع گام چهارم ما در همکاری‌هاست.

زاکانی اضافه کرد: سلامت و بهداشت مردم گام بعدی همکاری‌ها و گام ششم ورزش و تندرستی است تا با ظرفیت‌های موجود مسیر را هموار کنیم. گام هفتم نیز کارآفرینی است و می‌خواهیم افراد در خانه کار کنند و ما پشتیبانی کنیم. ما این هفت گام را بین دولت و شهرداری تعریف کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر همکاری در رفع تنش آبی در تهران در بخشی دیگر برای تامین هزار و ۱۸۴ واگن هماهنگی بین شهرداری و دولت به عمل آمد، گفت: ظرفیت مترو پایتخت دو برابر می‌شود و اولین قطار‌هایی که نمونه اولیه آن ساخته شده از بهمن ماه وارد خطوط می‌شود.

بختیاری زاده در آیین آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالا‌های اساسی در بستر سامانه شهرزاد که همزمان با یکصد و سی و یکمین پویش امید و افتخار برگزار شد، با بیان اینکه در شهر تهران به واسطه ۳۰۰ بازار و میدان همواره سعی کردیم در کنار دولت به خدمات رسانی به مردم بپردازیم، اظهار کرد: تلاش این بوده محصول با کیفیت با قیمت عادلانه در کمترین زمان ممکن به شهروندان ارائه شود.

وی با بیان اینکه گسترش خدمات ادامه دارد و هر ماه یک بازار به تهران اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در دولت شهید رئیسی و با همت شهردار تهران با یکدیگر هماهنگ شدند و خدمات‌رسانی بیش از پیش افزایش یافت تا کالا‌های اساسی به مقدار قابل توجهی در این مجموعه‌ها عرضه شود.

بختیاری‌زاده با بیان اینکه سال قبل ۳ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای پرداخت شد، تصریح کرد: برای حفظ کرامت مردم در عرضه کالا‌های اساسی، به همت شهرداری سامانه شهرزاد شکل گرفت تا کالای اساسی به صورت نقطه‌زنی و با حفظ کرامت عرضه شود.

 مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: در میادین همچنان ارائه خدمات را در قالب عرضه کالا‌های اساسی و میوه خواهیم داشت و بخش حمایتی دولت و هزینه مضاعفی که می‌پردازد، در سامانه شهرزاد پیش‌بینی شده و در دسترس‌ترین حالت ممکن را در این سامانه فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه گوشت گوسفند هر کیلو ۳۱۹ هزار تومان است، تصریح کرد: گوشت موجود در بازار بیش از دو برابر این قیمت عرضه می‌شود. روزانه ۱۲۰ تن گوشت در میادین و فروشگاه‌های ما توزیع می‌شود و شهروندان در صف می‌ایستند تا گوشت تهیه کنند، اما برخی می‌گویند کرامت انسانی آنها آسیب می‌بینند گوشت ۷۰۰ هزار تومانی می‌خرند. تلاش ما این است که سه میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار گوشت را در قالب سامانه شهرزاد با پیک برقی که پیش‌بینی شده، درب منزل دریافت کنند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در سامانه شهرزاد+ توضیحات" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در سامانه شهرزاد+ توضیحات"، کلیک کنید.