آغاز تشییع پیکر مطهر رییس جمهور در بیرجند – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

آغاز تشییع پیکر مطهر رییس جمهور در بیرجند - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکا، تشییع پیکر مطهر رییس جمهور مردمی، خادم ملت شهید آیت الله رییسی و دو تن از همراهان شهیدشان در بیرجند آغاز شد.

هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پس از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و به شهادت رسید.

در این حادثه، آیت الله رییسی در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

پیش از این مراسم تشییع با شکوه در تبریز، قم و تهران برگزار شده است.

امروز نیز پیکر در میان مردم استان خراسان جنوبی تشییع می شود. انتخاب این استان برای این است که شهید رییسی تعلق خاطر ویژه ای به این استان داشت و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

بر اساس پیش بینی ها پیکر پس از مراسم به استان خراسان رضوی منتقل و بعد از نماز ظهر، مراسم تشییع از میدان 15 خرداد مشهد به سمت حرم آغاز می شود.

در مراسم امروز در بیرجند، مردم استان هایی چون سیستان و بلوچستان سمنان و یزد هم حضور دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز تشییع پیکر مطهر رییس جمهور در بیرجند – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز تشییع پیکر مطهر رییس جمهور در بیرجند – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.