آغازتزریق واکسن روتاویروس/درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

آغازتزریق واکسن روتاویروس/درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکا، سعید جاودان سیرت ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: واکسن روتاویروس از اسهال های حاد آبکی ناشی از روتاویروس پیشگیری می کند.

وی باب یان اینکه تزریق واکسن پنوموکوک نیز برای کودکان شش، چهار و 12 ماهه نیز به زودی آغاز می شود، گفت: واکسن پنوموکوک برای پیشگیری و مقابله با بیماری های ناشی از باکتری پنوموکوک تزریق می شود که از بیماری های مننژیت، ذات الریه، عفونت گوش میانی و عفونت منتشر خونی جلوگیری می کند.

جاودان سیرت همچنین از آغاز درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: درمان کودکان یک امر پایه در حوزه نظام سلامت بوده و با ابلاغ مصوبه خدمات درمانی رایگان کودکان، همه بیمه های پایه مکلف به پرداخت 100 درصد تعرفه دولتی برای همه خدمات درمانی، سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال هستند.

وی تصریح کرد: رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیات دولت تصویب شده بود و به بیمه های پایه ابلاغ شده است.

جاودان سیرت افزود: همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال همچون معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور رایگان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغازتزریق واکسن روتاویروس/درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغازتزریق واکسن روتاویروس/درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.