آخرین تصاویر پروژه جاه طلبانه شاهزاده سعودی را ببینید!

به گزارش خبر گزاری تیکا، پروژه نیوم یک پروژه بزرگ و مهم در عربستان سعودی است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد. این پروژه با هدف تحول عربستان به یک اقتصاد دانش بنیان و زیرساخت های پایدار در طولانی مدت، به عنوان یک شهر هوشمند و کربن صفر پیشرفته در حوزه های فناوری، صنعت، انرژی و گردشگری شناخته شده است.

آخرین تصاویر پروژه جاه طلبانه شاهزاده سعودی را ببینید!

سه حرف نخست عنوان شهر نیوم(Neom) از کلمه neo- در یونانی گرفته شده که به معنای جدید است و حرف «m» آن نیز برگرفته از واژه عربی مستقبل به معنای آینده است. نیوم یکی از بزرگترین و البته بحث برانگیزترین پروژه های معماری جهان است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان منطقه وسیعی را برای توسعه آن در نظر گرفته است. اگرچه نیوم اغلب به عنوان یک شهر هوشمند نامیده می شود، اما به طور دقیق تر این مجموعه به عنوان منطقه ای توصیف می شود که شامل شهرها، استراحتگاه ها و دیگر پروژه ها می شود.

آخرین تصاویر پروژه جاه طلبانه شاهزاده سعودی را ببینید!

نیوم مساحتی در حدود 10200 مایل مربع(26500 کیلومتر مربع) در شمال غربی عربستان سعودی را در بر می گیرد که تقریباً به اندازه کشور آلبانی است. این منطقه از جنوب به دریای سرخ و از غرب به خلیج عقبه محدود می شود. نیوم از 10 پروژه (منطقه) تشکیل خواهد شد و تاکنون جزییات آن چهار مورد از مناطق اعلام شده است که شامل «لاین»(The Line) که معروف ترین آن است و همچنین اگزاگون(Oxagon)، تروجنا(Trojena) و سنداله(Sindalah) می شود.

آخرین تصاویر پروژه جاه طلبانه شاهزاده سعودی را ببینید!

«لاین» یک شهر خطی 170 کیلومتری است که 9 میلیون نفر را در خود جای خواهد داد و از شرق تا غرب در سراسر منطقه نیوم اجرا خواهد شد. به گفته سازنده، این شهر از دو آسمان خراش خطی موازی به ارتفاع 500 متر تشکیل خواهد شد که در فاصله 200 متری از هم قرار دارند. ساختمان ها با نماهای آینه کاری پوشیده خواهند شد. «اگزاگون» به عنوان یک شهر بندری هشت ضلعی در نظر گرفته شده است که در دریای سرخ در منتهی الیه جنوب منطقه نیوم ساخته خواهد شد. این بندر قرار است بزرگ ترین سازه شناور جهان باشد.

آخرین تصاویر پروژه جاه طلبانه شاهزاده سعودی را ببینید!

«تروجنا» به عنوان پیست اسکی در کوه های سروات در نزدیکی شمال منطقه نیوم برنامه ریزی شده است. این پیست اسکی در فضایی باز به مساحت 60 کیلومتر مربع، قابلیت اسکی و ورزش های زمستانی در تمام طول سال ارایه می کند و قرار است میزبان بازی های زمستانی آسیایی 2029 باشد. «سنداله» هم به عنوان یک استراحتگاه جزیره ای در دریای سرخ برنامه ریزی شده است. این جزیره 840 هزار متر مربعی با هدف قایقرانی تاسیس می شود و دارای یک اسکله تفریحی با 86 لنگرگاه و هتل های متعدد خواهد بود.

227323

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین تصاویر پروژه جاه طلبانه شاهزاده سعودی را ببینید!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین تصاویر پروژه جاه طلبانه شاهزاده سعودی را ببینید!"، کلیک کنید.