برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه در مدینه – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه در مدینه - خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تیکا، همزمان با اول ذی الحجه مراسم جشن سالگرد ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه و مسوولان ستاد مدینه منوره برگزار شد.

این مراسم با قرایت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز کشورمان امیرحسین انواری آغاز شد و پس از آن گروه تواشیح العباد دو قطعه در مدح حضرت زهرا (س) و امیر مومنان علی (ع) اجرا کردند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع خطیب بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) در نهج البلاغه، اظهار داشت: مبادا ظواهر دنیا ما را به خود مشغول کند و پس از آن متوجه بشویم که از امور دینی غافل شده ایم.

وی با اشاره به دلایل تاخیر در ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت: ما باید شرایط حکومت داری آن حضرت را فراهم کنیم و مهمترین ویژگی برای ظهور، پُر کردن زمین از عدالت و پاک کردن زمین از ظلم و جور است.

وی افزود: وقتی حضرت مهدی (عج) ظهور می کند افرادی که برای ظهور ایشان دعا می کردند از ته دلشان پشیمان می شوند چرا که آنها فرهنگ زندگی در زمان امام حاکم را نمی دانند و ظرفیتش را ندارند.

خطیب بعثه یادآور شد: گسترده کردن فرهنگ زیست در فضای حاکمیت اسلامی و امام زمان در خواص و عوام جامعه یک ضرورت است و نخستین ضرورت آن هم پذیرش عدالت است.

پایان بخش این مراسم با مولودی خوانی حاج حسین هوشیار و سید محمود علوی از ذاکران اهل بیت همراه بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه در مدینه – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه در مدینه – خبرگزاری تیکا | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.